چگونه انرژی مثبت پخش کنیم؟

آن چه می گوییم در حقیقت فكری است كه بیان می شود. كلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند كه به زندگی و امورمان شكل می دهند.

من و تو، ما و شما به طور حتم می توانیم با استفاده از كلمه ها و اصطلاح های مثبت در سطی وسیع انرژی مثبت را بین همه پخش كنیم.

امروزه ثابت شده كه كلمات منفی نیروی منفی به سمت شخص می فرستند و او را به سمت منفی و بیماری سوق می دهند! به طور مثال وقتی به ما می گویند خسته نباشی دراصل خستگی را به یادمان می آورند و ناخودآگاه احساس خستگی می كنیم (با خودتان امتحان كنید) اما اگر به جای آن از یك عبارت مثبت استفاده شود نه تنها نیروی ازدست رفته، ترمیم و خستگی جسم را از بین می برد بلكه نیروی مثبت و سازنده ای را به افراد هدیه می دهیم.

برای مثال:

به جای خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت

به جای دستت درد نكنه ؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

به جای لعنت بر پدر كسی كه اینجا آشغال بریزد ؛ بگوییم: رحمت بر پدر كسی كه اینجا آشغال نمی ریزد

به جای خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده

به جای فقیر هستم؛‌ بگوییم : ثروت كمی دارم

به جای بد نیستم؛ بگوییم : خوب هستم

به جای فراموش نكنی؛ بگوییم : یادت باشه

به جای داد نزن؛ ‌بگوییم : آرام باش

به جای من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم : من سالم و با نشاط هستم

به جای جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود

به جای پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود

به جای ببخشید مزاحمتون شدم؛ بگوییم : از این كه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشكرم

به جای گرفتارم؛ بگوییم : ‌در فرصت مناسب با شما خواهم بود

به جای قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما

به جای شكست خورده؛ بگوییم : با تجربه

به جای مگه مشكل داری ؛ بگوییم : مگه مسئله ای داری؟

به جای بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست

به جای مشكل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم

شما هم می‌توانید به این لیست مواردی رو اضافه كرده و برای دیگران بفرستید...

وقتی بعد از مدتی همدیگر را می‌بینیم، به جای توجه كردن به نقاط ضعف همدیگر و نام بردن از آن ها مثل:

چقدر چاق شدی؟"، "چقدر لاغر شدی؟"، "چقدر خسته به نظر می‌آیی؟" ، "چرا موهات را این قدر كوتاه كردی؟"، "چرا ریشت را بلند كردی؟" ، "چرا گرفته ای ؟"، "چرا رنگت پریده؟"، "چرا تلفن نكردی؟"، "چرا حال مرا نپرسیدی؟" و ... بهتر است بگوییم : "سلام به روی ماهت"، "چقدر خوشحال شدم تو را دیدم" ، و ... عبارات دیگری كه نه تنها بیانگر نقاط ضعف طرف مقابل ما نیست

بلكه نوعی اعتماد به نفس را به مخاطبمان القاء می كند. البته اگر اصراری نداشته باشیم كه حتماً درباره ی همدیگر اظهار نظر كنیم، وگرنه می‌شود كه درباره ی موضوعات مشترك، البته در محوریت مثبت با هم صحبت كنیم

آفــتــابــــگـردان !!!! ...

گل آفتاب گردان رو به نور می چرخد و آدمی رو به خدا . ما همه‌ آفتابگردانيم.
اگر آفتابگردان‌ به‌ خاك‌ خيره‌ شود و به‌ تيرگي، ديگر آفتابگردان‌ نيست.
آفتابگردان‌ كاشف‌ معدن‌ صبح‌ است‌ و با سياهي‌ نسبت‌ ندارد.
اينها را گل‌ آفتابگردان‌ به‌ من‌ گفت‌ و من‌ تماشايش‌ مي‌كردم‌ كه‌ خورشيد كوچكي‌ بود در زمين‌ و هر گلبرگش‌ شعله‌اي‌ بود و دايره‌اي‌ داغ‌ در دلش‌ مي‌سوخت.
آفتابگردان‌ به‌ من‌ گفت: وقتي‌ دهقان‌ بذر آفتابگردان‌ را مي‌كارد، مطمئن‌ است‌ كه‌ او خورشيد را پيدا خواهد كرد.
آفتابگردان‌ هيچ‌ وقت‌ چيزي‌ را با خورشيد اشتباه‌ نمي‌گيرد؛ اما انسان‌ همه‌ چيز را با خدا اشتباه‌ مي‌گيرد.
آفتابگردان‌ راهش‌ را بلد است‌ و كارش‌ را مي‌داند. او جز دوست‌ داشتن‌ آفتاب‌ و فهميدن‌ خورشيد، كاري‌ ندارد.
او همه‌ زندگي‌اش‌ را وقف‌ نور مي‌كند، در نور به‌ دنيا مي‌آيد و در نور مي‌ميرد. نور مي‌خورد و نور مي‌زايد.
دلخوشي‌ آفتابگردان‌ تنها آفتاب‌ است.
آفتابگردان‌ با آفتاب‌ آميخته‌ است‌ و انسان‌ با خدا.
بدون‌ آفتاب، آفتابگردان‌ مي‌ميرد؛ بدون‌ خدا، انسان.
آفتابگردان‌ گفت: روزي‌ كه‌ آفتابگردان‌ به‌ آفتاب‌ بپيوندد، ديگر آفتابگرداني‌ نخواهد ماند و روزي‌ كه‌ تو به‌ خدا برسي، ديگر «تويي» نمي‌ماند.
و گفت‌ من‌ فاصله‌هايم‌ را با نور پر مي‌كنم، تو فاصله‌ها را چگونه‌ پُر مي‌كني؟ آفتابگردان‌ اين‌ را گفت‌ و خاموش‌ شد.
گفت‌وگوي‌ من‌ و آفتابگردان‌ ناتمام‌ ماند.
زيرا كه‌ او در آفتاب‌ غرق‌ شده‌ بود.
جلو رفتم‌ بوييدمش، بوي‌ خورشيد مي‌داد.
تب‌ داشت‌ و عاشق‌ بود.
خداحافظي‌ كردم، داشتم‌ مي‌رفتم‌ كه‌ نسيمي‌ رد شد و گفت: نام‌ آفتابگردان‌ همه‌ را به‌ ياد آفتاب‌ مي‌اندازد، نام‌ انسان‌ آيا كسي‌ را به‌ ياد خدا خواهد انداخت؟
آن‌ وقت‌ بود كه‌ شرمنده‌ از خدا رو به‌ آفتاب‌ گريستم .

ظرفشویی های جالب و خلاقانه ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عکسهای ویژه ی ماه محرم الاحرام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تقویم عاشورا



15 رجب 60 هجري

مرگ معاويه و نشستن يزيد به جاي او





28 رجب 60 هجري

رسيدن نامه يزيد به والي مدينه جهت بيعت گرفتن از امام حسين (ع).







29 رجب 60 هجري

هجرت امام حسين (ع) از مدينه، همراه با اهل‌بيت و جمعي از بني‌هاشم.







3 شعبان 60 هجري

رسيدن نامه‌اي از کوفيان به دست امام حسين (ع).






10 رمضان 60 هجري

رسيدن نامه‌اي از کوفيان به دست امام حسين (ع)






15 رمضان 60 هجري

رسيدن هزاران نامه دعوت به دست امام حسين (ع)






15 رمضان 60 هجري

فرستادن مسلم بن عقيل به کوفه جهت بررسي اوضاع و احوال.







5 شوال 60 هجري

ورود مسلم بن عقيل به کوفه و استقبال مردم از وي.





11 ذيقعده 60 هجري

نامه نوشتن مسلم بن عقيل در کوفه با چهارهزار نفر، سپس پراکندگي آنان از دور مسلم.







8 ذيحجه 60 هجري

ايراد خطبه توسط امام حسين (ع) در مکه براي مردم، تبديل نمودن حج را به عمره و خروج از مکه همراه با 82 نفر از افراد خانواده و ياران به طرف کوفه.







8 ذيحجه 60 هجري

دستگيري و شهادت هاني در کوفه





9 ذيحجه 60 هجري

درگيري مسلم بن عقيل با کوفيان، سپس دستگيري او و شهادتش بر بام دارالاماره کوفه.




9 ذيحجه 60 هجري

ديدار امام حسين (ع) با فرزندان در بيرون مکه.







9 ذيحجه 60 هجري

برخورد امام حسين (ع) با حر و سپاه او در منزل شراف.






2 محرم 61 هجري

ورود امام حسين (ع) به سرزمين کربلا و فرود آمدن در آنجا.






3 محرم 61 هجري

ورود عمر سعد به کربلا، همراه با چهار هزار نفر از سپاه کوفه و آغاز گفتگوي وي با امام براي وادار کردن آن حضرت به بيعت و تسليم شدن.








7 محرم 61 هجري

رسيدن دستور از کوفه بر ممانعت سپاه امام از آب، ماموريت پانصد سوار دشمن بر شريعه فرات به فرماندهي عمرو بن حجاج.







9 محرم 61 هجري

ورود شمر با چهارهزار نفر به کربلا، همراه با نامه ابن زياد به عمر سعد، مبني بر جنگيدن با امام حسين (ع).






10 محرم 61 هجري

درگيري ياران امام حسين (ع) با سپاه کوفه، شهادت امام و اصحاب، غارت خيمه‌ها، فرستادن سر مطهر امام به کوفه، توسط خولي.






11 محرم 61 هجري

حرکت سپاه عمر و نيز اسراي اهل‌بيت از کربلا به کوفه.





1 صفر 61 هجري

ورود اسراي اهل‌بيت امام حسين (ع) از کربلا به دمشق.



20 صفر 61 هجري

بازگشت اهل بيت امام حسين (ع) از سفر شام به مدينه.


منبع : مجله سوگ عاشورا

دختر

دُختر از ریشه «دوغ» است که در میان مردمان آریایی به معنی«شیر» بوده و ریشه واژه ی دختر «دوغ دَر» بوده به معنی « شیر دوش » زیرا در جامعه کهن ایران باستان کار اصلی او شیر دوشیدن بود. به daughter در انگلیسی توجه کنید . واژه daughter نیز همین دختر است. gh در انگلیس کهن تلفظی مانند تلفظ آلمانی آن داشته و « خ » گفته می‌شده.در اوستا این واژه به صورت دوغْــذَر doogh thar و در پهلوی دوخت. مَرد از مُردن است. زیرا زایندگی ندارد. مرگ نیز با مرد هم ریشه است. زَن از زادن است و زِندگی نیز از زن است. دوغ در در اثر فرسایش کلمه به دختر تبدیل شد . آمده است. اما پسر ، « پوسْتْ دَر » بوده . کار کندن پوست جانوران بر عهده پسران بود و آنان چنین نامیده شدند. پوست در، به پسر تبدیل شده است. در پارسی باستان puthra پوثرَ و در پهلوی پوسَـر و پوهر و در هند باستان پسورَ است. در بسیاری از گویشهای کردی از جمله کردی فهلوی ( فَیلی ) هنوز پسوند « دَر » به کار می‌رود . مانند «نان دَر» که به معنی « کسی است که وظیفه ی غذا دادن به خانواده و اطرافیانش را بر عهده دارد». حرف « پـِ » در « پدر » از پاییدن است . پدر یعنی پاینده کسی که می‌پاید . کسی که مراقب خانواده اش است و آنان را می‌پاید .پدر در اصل پایدر یا پادر بوده است . جالب است که تلفظ « فاذر » در انگلیسی بیشتر به « پادَر » شبیه است تا تلفظ «پدر»! خواهر ( خواهَر )از ریشه «خواه » است یعنی آنکه خواهان خانواده و آسایش آن است . خواه + ــَر یا ــار در اوستا خواهر به صورت خْـوَنــگْـهَر آمده است. بَرادر نیز در اصل بَرا + در است. یعنی کسی که برای ما کار انجام می‌دهد. یعنی کار انجام دهنده برای ما و برای آسایش ما « مادر » یعنی « پدید آورنده ی ما »

فواید عالی اهدای خون برای سلامتی

اهدای خون حدوداً فقط یک ساعت از وقت برنامه پرمشغله زندگی شما را می گیرد و درعوض جان یک انسان را نجات می دهد. اهدای خون نه فقط برای کسی که که سلولهای خونی را دریافت می کند، بلکه برای سلامت اهدا کننده نیز فواید بسیار دارد.

گرچه آشکارترین فایده اهدای خون، احساس فوق العاده ناشی از بخشیدن چیزی به کسی که به شدت به آن نیاز دارد است اما فواید آن بر سلامتی اهداکننده فراتر از اینهاست.

تحقیقات نشان داده است که، به طور کل، برخی مردم معمولاً بیشتر از میزان مورد نیاز روزانه خود آهن مصرف می کنند. مصرف آهن بیشتر از حد توصیه شده، تولید رادیکال های آزاد در بدن را بیشتر می کند. رادیکال های آزاد موجب ایجاد تغییرات سلولی می شود که عملکرد طبیعی سلولها را مختل کرده و خطر برخی بیماری های مزمن مثل بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد. این مشکل در مردها و خانم های یائسه حادتر می باشد چون خانم ها قبل از یائسگی در چرخه های عادت ماهیانه آهن اضافه را دفع می کنند. افرادیکه بیش از حد از گوشت قرمز استفاده می کنند نیز در خطر افزایش میزان آهن در بدن هستند.

اما اهدای خون چطور به افزایش میزان آهن کمک می کند؟ اهدای خون مقداری از این آهن اضافه را که می تواند موجب تولید رادیکال آزاد در بدن شود، بیرون می برد. درواقع، تحقیقات نشان داده است که مردهایی که خون اهدا می کنند معمولاً کمتر در خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند. ازآنجا که بیماری های قلبی متداولترین علت مرگ در مردان است، این می تواند یکی از بهترین فواید اهدای خون بر سلامتی آنها باشد.

از کجا باید فهمید که بیش از اندازه آهن از دست ندهیم؟ قبل از اینکه اجازه اهدای خون به شما داده شود، سطح هموگلوبین شما که میزان آهن در بدنتان را ارزیابی می کند، بررسی می شود. اگر این سطح پایین باشد اجازه اهدای خون در آن روز به شما داده نمی شود. هر زمان که برای اهدای خون پیش قدم شوید، سطح هموگلوبین شما سنجیده می شود و فقط هر هشت هفته یکبار اجازه اهدای خون به هرکس داده می شود تا از خالی شدن بیش از حد آهن از بدنتان جلوگیری شود. این می تواند راه بسیار خوبی برای چک کردن مداوم میزان آهن خون نیز باشد.

با در نظر گرفتن فوایدی که اهدای خون بر سلامتیتان دارد درکنار فواید معنوی آن، مطمئناً اهدای خون داوطلبان بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد. فقط کافی است هر دو ماه یکبار یک ساعتی را روی یک صندلی اهدای خون استراحت کنید تا از کلیه فواید جسمی و معنوی آن بهره مند شوید. همیشه یادتان باشد شاید یک نفر نیازمند این بخشش سخاوتمندانه شما باشد.

لزوم شکر گذاری پیش از صرف غذا

ه نظر می رسد که این روزها دعا کردن قبل از غذا دیگر از مد افتاده است. جدا از خانواده های بسیار مذهبی، افراد اندکی با یاد خدا، خوردن غذا را شروع میکنند.

در گذشته، این یک عادت بود که خانواده ها قبل از خوردن غذا دعا بخوانند، تقریباً یک وظیفه بود نه یک لذت. اینکار نشانه قبول کردن آدام و رسوم و پیروی از آن بود نه اینکه از اعماق دل قدردان و سپاسگذار باشند.

آنچه که در دعاهای قبل از غذا وجود نداشت، سپاسگذاری بود. حس سپاسگذاری یک احساس است نه اجبار. احساسی است که قلب ما را به زندگی و نعمت های آن باز می کند. در زندگی چه ثروتمند باشید و چه فقیر، اگر از داشته هایتان احساس شادی و رضایت کنید منفعت بیشتری برایتان خواهد داشت تا اینکه به خاطر نداشته هایتان غمگین باشید. شکرگذاری باعث می شود به آنچه که داریم فکر کنیم نه چیزهایی که نداریم. به همین دلیل موجب شادی و خوشبختی می شود نه غم.

شکرگذاری احساسی بسیار قوی است. راهی را به سمت عشق و لذت برایمان باز می کند. من وقتی احساس خدا شناسی و شکرگذاری می کنم، حس می کنم به همه منابع انرژی جهان وصل شده ام. وقتی استرس، تردید یا عجله داریم، آرامش خدا شناسی و سپاسگذاری را از خودمان دریغ می کنیم، درصورتیکه همان می تواند بهترین درمان برایمان باشد.

من فکر میکنم خیلی خوب است که لحظه ای را قبل و بعد از غذا خوردن به این احساس خدا شناسی و سپاسگذاری اختصاص بدهیم. اینکار باعث می شود احساس شادی، امنیت، و آمرزش بیشتری کنیم. اینها احساسات بسیار زیبایی هستند که خیلی خوب است به فرزندانمان آموزش دهیم. اینکه به بچه هایتان توانای احساس کردن بدهید، نه فقط عشق ورزیدن و توجهی که شما به آنها می دهید بلکه عشق و توجهی به همه خلقت معطوف میکنید. این کار تکیه گاه عظیم تری در دنیا به آنها می دهد که بسیار بی نهایت، اسرارآمیز و عالی است و دنیای آنها را وسیع تر خواهد کرد. یک حس روحانی و مقدس وارد زندگی آنها می کند.

همچنین باعث می شود جو سر میز غذا بهتر شود. ابتدا و انتها و مرزهای آنرا مشخص می کند. همچنین از این نظر خیلی خوب است که باعث می شود همه با هم غذا خوردن را شروع کنند و قبل از اینکه همه غذایشان را تمام نکرده اند کسی از سر میز بلند نشود.

نیازی نیست که دعا و شکرگذاری قبل از غذا حتماً یک دعای مذهبی باشد. می تواند فقط یک "بنام خدا" یا فقط یک عبارت و جمله کوتاه مثل "خدایا، ممنون بخاطر این غذا" باشد. اگر بچه های کوچک دارید، می توانید غذا را با یک شعر شروع کنید، مثلاً شعری که مخصوص خانواده شما باشد و به کمک هم آنرا درست کرده باشید. در زیر به ترجمه یک نمونه از دعاهای مخصوص غذا که در بعضی از مهدکودک ها استفاده میشود اشاره می کنیم:

خدایا

شکرت می کنم امروز

واسه سیب و پرتقالی که روی درختاس

واسه کره و عسلی که میتونم با چایی بخورم

واسه پرنده ها و گل ها

و همه نعمت هایی که به من و خانوادم دادی

شکرت می کنم خدا

چطور ریه هایمان را سالم نگه داریم؟

ریه ها کارهای فوق العاده ای برای شما انجام می دهند. داشتن ریه هایی سالم، میزان بالایی اکسیژن برای خونتان فراهم می کند و باعث می شود بتوانید کار کنید، فعالیت کنید و به خوبی زندگی کنید. همچنین دی اکسید کربن و سایر گازهای زائد که بدن به آنها نیازی ندارد را خارج می کند. برای سالم نگه داشتن ریه هایتان کارهای زیادی می توانید انجام دهید:

1. اگر سیگار می کشید، برای ترک آن اقدام کنید. و اگر سیگار نمی کشید، به هیچ وجه شروع نکنید. سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی اکثر بیماری های جدی ریه مثل سرطان ریه و بیماری مزمن انسداد ریه (COPD) می باشد. کشیدن سیگار، پیپ و سایر دخانیات حاوی بیش از 4000 ماده شیمیایی مضر است—که 50 مورد آن از عوامل ایجادکننده سرطان شناخته شده اند. حتی اگر سالهاست سیگار می کشید، هیچوقت برای ترک آن دیر نیست. البته ترک کردن سیگار کار ساده ای نیست اما منابع و مراکز بسیار زیادی برای کمک به ترک آن وجود دارد.

2. از قرار گرفتن در معرض افراد سیگاری خودداری کنید. دود سیگار خوردن ترکیبی پیچیده از موادشیمیایی است که با سوختن دخانیات تولید می شود. این هم درست مثل سیگار موجب بروز بیماری های مختلف و مرگ می شود. دو سوم دود سیگار توسط فردی که سیگار را می کشد استنشاق نمی شود، بلکه در فضای اطراف او پراکنده می شود.

در اینجا به چند نکته برای جلوگیری از دود سیگار اشاره می کنیم:
o اجازه ندهید در خانه تان، ماشینتان، و محل کارتان کسی سیگار بکشد.

o در ماشین، محل کار و خانه علامت "سیگار نکشید" نصب کنید.

o از بیزنس ها و فعالیت هایی که به دور از سیگار است استقبال کنید.

o نگذارید فرزندانتان هم در اطراف افراد سیگاری باشند.

3. دستهایتان را مداوم با آب و صابون بشوئید. برآورد می شود که دست ها تقریباً 80 درصد از عفونت ها و بیماری های ریوی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا را پخش می کنند. می توانید با آشنایی با نحوه و زمان شستشوی دست ها، احتمال بروز این بیماری ها را درخودتان کاهش دهید.

o نحوه صحیح شستشوی دست ها را به فرزندانتان آموزش دهید.

o اطلاعات مربوط به شستشوی دست ها را در محل کارتان منتقل کنید.

o از مصرف صابون ها و شوینده های آنتی باکتریال خودداری کنید چون مصرف اینها ممکن است مقاومت دربرابر آنتی بیوتیک ایجاد کند.

o در صورت در دسترس نبودن صابون و آب، از مواد ضدعفونی کننده دست الکل دار استفاده کنید.

4. مراقب آلودگی هوا باشید و برای تمیز نگه داشتن آن به سهم خود اقدام کنید. آلودگی هوا چه در داخل و چه خارج از خانه می تواند موجب مشکلات سلامتی مخصوصاً برای افرادیکه دار بیماری های ریوی هستند شود. آلودگی هوا موجب اذیت شدن، ملتهب شدن و تخریب بافت های ریه می شود. حتی سطح پایین آلودگی هوا هم می تواند مشکلاتی را برای سلامتی افراد ایجاد کند. کودکان، افراد سالخورده و آنها که مبتلا به بیماری های مزمن هستند بیشتر در معرض بیماری های ناشی از آلودگی هوا قرار دارند. پس درمواقع آلوده بودن هوا سعی کنید در خانه بمانید و بیرون نروید. کارهای زیادی برای تمیز نگه داشتن هوای داخل و خارج از خانه وجود دارد که در زیر به چند مورد آن اشاره می کنیم:

خارج خانه:
o هیچوقت اتومبیل را در حالت ساکن روشن نگه ندارید.

o از حشره کش ها و سایر موادشیمیایی در حیاط خانه استفاده نکنید.

o از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

o از قوانین مربوط به ارتقاء کیفیت هوا تبعیت کنید.

داخل خانه:
◦رطوبت داخل خانه را کنترل کنید. بعنوان مثال، از در حمام و آشپزخانه از فن های اگزاست استفاده کنید تا رطوبت را به بیرون هدایت کند. سطح رطوبت داخل را بین 30 تا 50 نگه دارید.
◦وسایل گرمایش خانه را به طور منظم چک کنید. وسایل اصلی مثل پمپ گرمایش و دستگاه تهویه مرکزی را به طور منظم توسط متخصص بررسی و نظافت کنید.
◦سطوح را تمیز نگه دارید. سطوح مرطوب مثل وان حمام، زیردوشی و کانترهای آشپزخانه را تمیز و خشک نگه دارید.
◦گرد و غبار را کنترل کنید. گرد و غباری که روی مبل ها و وسایل خانه می نشیند را مرتب تمیز کنید. سعی کنید ملحفه ها را با آب داغ (حداقل 5/54 درجه سنتیگراد یا 130 درجه فارنهایت) شستشو دهید تا میکروبهای ریز آن از بین بروند. فرش و موکت را هم مرتب تمیز کنید.
◦هوا را تهویه کنید. حتماً هر روز مقدار کافی هوای تازه و تمیز وارد خانه کنید. موقع تمیز کردن خانه، نقاشی کردن آن یا وصل کردن موکت های جدید یا انجام سایر کارهای خانه پنجره ها را باز بگذارید.
5. در محل کار خود را از خطرات مربوط به سلامت ریه دور کنید. افرادیکه در کارهای خاص مثل ساخت و ساز و معدن کار می کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های ریوی مثل سرطان ریه، آسم و COPD می باشند. اگر زمان زیادی را در اطراف گرد و خاک، پنبه نسوز یا موادشیمیایی سپری کنید از لباس های محافظ که شامل ماسک گاز می شود استفاده کرده و هوای محل کارتان را تهویه کنید.

 مــحـــــــرم

شهادت مظلومانه سومين اختر تابناک امامت و ولايت را به تمامی دوستان عزيزم تسليت عرض می نمايم.                             

        

                         مــحـــــــرم

خيزو جامه نيلی کن                               روزگار ماتم شد

دور عاشــقان آمـــد                                نوبت محرم شد

پای خون دل وا کـن                               دست موج پيدا کن

رو به سوی دريا کن                                ساحلی فراهم شد

خيزو جامه نيلی کن                               روزگار ماتم شد

دور عاشقان آمد                                     نوبت محرم شد

گريه کن گلاب افشان                             گل به خاک می افتد

باد مهرگان آمد                                        قامت علی خم شد

نبض جان بيدار از                                   بوی خون خورشيد است

کوفه رفتن مسلم                                  گويی يا مسلم شد

ماه خون غبار آمد                                  جوش اشک و آه آمد

رعايت سياه آمد                                    کربلا مجسم شد

گريه کن گلاب افشان                           گل به خاک می افتد

باد مهرگان آمد                                     قامت علی خم شد

هر که رو به دريا کرد                            آبروی ساحل شد

خنده را زخاطر برد                                آنکه گريه مهرم شد

خيزو جامه نيلی کن                            روزگار ماتم شد

دور عاشقان آمد                                  نوبت محرم شد

گريه کن گلاب افشان                          گل به خاک می افتد

باد مهرگان آمد                                    قامت علی خم شد

تشنه اظطراب آورد                            آب می شود عباس

او فرات خيبر شد                               مـرتـضـی مصمم شد     

نوبت حسين آمد                                کاورق به ميدان بود

دخترک به جوش آمد                         منقلب دو عالم شد

خاک شعله پوش آمد                        شب در خروش آمد

آسمان به جوش آمد                        کشته اسم اعظم شد

بر سر از غــم زهــرا                         خاک می کند مــريــم

با مصيبت خاتــــم                             تازه داغ عالم شد

 گريه کن گلاب افشان                      گل به خاک می افتد

باد مهرگان آمد                                  قامت علی خم شد

بر سر از غم زهرا                              خاک می کند مــريـم

با مصيبت خاتم                                  تازه داغ عـالـــم شد   

بررسی لب تاپ دل مدل Dell Inspiron 5010-R - مشخصات نوت بوک طراحی,مزایا,معایب

Inspiron 5010 نوت‌بوکی 15.6 اینچی است که در Configuration‌های مختلفی موجود می‌باشد. این لپ‌تاپ که وزنی در حدود 2.8 کیلوگرم دارد مناسب افرادی می‌باشد که به لپ‌تاپی راحت بر روی پاهای خود و نیز به عنوان جایگزین رایانه‌ی خانگی احتیاج دارند. قیمت این لپ‌تاپ نسبت به توانایی‌هایی که دارد بسیار خوب می‌باشد و برای کاربران مختلف و از جمله برای دانشجویان و اساتید گزینه‌ی بسیار مناسبی می‌باشد. لپ‌تاپ Dell Inspiron N5010 از صفحه کلید بزرگی بهره می‌برد که کلیدهای آن مستحکم هستند و در ضمن در هنگام فشرده شدن عملکرد خوبی دارند.
مشخصات کلی :
لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.8 کیلوگرم
پردازنده: Intel CFI i3 350M Core i5 2.5 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz
حافظه: 4 GB DDR3
هارد دیسک: 320 GB 5400 RPM
کارت گرافیک: ATI Radeon HD 5470 DDR3 1024 MB UpTo 4096 MB
صفحه نمایش: 15.6" - Bright LED
امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port
سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - DOS

مقدار زیاد حافظه‌ی RAM و نیز Hard Drive باعث شده است تا نوت‌بوک Inspiron 5010 جایگزین خوبی برای رایانه‌های رومیزی خانگی باشد. هرچند که کیفیت ساخت می‌توانست کمی بهتر باشد و نیز نمایشگر از بعضی زاویه‌ها، دید چندان خوبی ندارد. Inspiron 5010 نوت‌بوکی 15.6 اینچی است که در Configuration‌های مختلفی موجود می‌باشد. این لپ‌تاپ که وزنی در حدود 2.8 کیلوگرم دارد مناسب افرادی می‌باشد که به لپ‌تاپی راحت بر روی پاهای خود و نیز به عنوان جایگزین رایانه‌ی خانگی احتیاج دارند. قیمت این لپ‌تاپ نسبت به توانایی‌هایی که دارد بسیار خوب می‌باشد و برای کاربران مختلف و از جمله برای دانشجویان و اساتید گزینه‌ی بسیار مناسبی می‌باشد.

لپ‌تاپ Dell Inspiron N5010 از صفحه کلید بزرگی بهره می‌برد که کلیدهای آن مستحکم هستند و در ضمن در هنگام فشرده شدن عملکرد خوبی دارند. در هنگام تایپ کردن دراز مدت شما را خسته نمی‌کند و در هنگام ضربه زدن بر روی آن‌ها نیز صدای خفه‌ای تولید می‌شود. یک صفحه کلید عددی کوچک در سمت راست صفحه کلید اصلی قرار دارد که کارآیی بسیار خوبی را برای انجام اعمال عددی و حسابداری ایجاد می‌کنند. نکته‌ی جالب در مورد این صفحه کلید عمل عکس کلیدهای F یا Function است. به طوری که عمل اصلی آن‌ها به تنظیم روشنایی نمایشگر، صدا و بعضی اعمال دیگر اختصاص داده شده است و اگر بخواهید عملکرد F1,F2,F3,... را از آن‌ها داشته باشید نخست باید کلید fn را بگیرید. البته این روش پیش از این نیز در مدل‌های دیگر اینسپایرون مشاهده شده بود و دلیل آن هم کاربرد بیشتر تنظیمات صدا، روشنایی و غیره در ویندوز به جای کلیدهای F می‌باشد. بنابراین اگر می‌خواهید با فشردن F5 صفحه‌ی اینترنت را Refresh کنید نباید فراموش کنید که اول باید fn را نگه دارید.

تاچ پد بزرگ به شما این امکان را می‌دهد که Gesture‌های مختلف را با دو انگشت انجام دهید. این تاچ پد از Scrolling دو انگشتی، Pinching, Rotating پشتیبانی می‌کند. در ضمن با اعمال تنظیمات مخصوص می‌توانید از Scrolling دایره‌ای با یک انگشت نیز استفاده کنید. کلیدهای راست و چپ کلیک نرم هستند و در هنگام فشرده شدن صدایی از خود تولید نمی‌کنند

هیچ کلید اضافی در بالای صفحه کلید وجود ندارد و در آن قسمت فقط دکمه‌ی پاور را خواهید یافت. قسمت استراحت مچ طراحی شیار داری دارد و از ظاهر خوبی بهره می‌برد؛ ولی در هنگام استفاده در هوای گرم یا پس از مدتی استفاده که گرم می‌شود کمی ناراحت کننده به نظر می‌رسد.
در پورت‌های به کار گرفته شده بر روی این دستگاه کمی پراکندگی مشاهده می‌شود. با این حال همگی در قسمت‌های دو طرف جمع نشده‌اند و در پشت بدنه نیز جای گرفته‌اند. در قسمت جلوی لپ‌تاپ فقط اسپیکرهای استریو مشاهده می‌شوند که صدای نسبتا بلندی دارند و برای تماشای فیلم به همراه یکی؛ دو نفر دیگر و در یک اتاق ساکت مناسب می‌باشد. برای گوش دادن تفریحی و نه جدی به موسیقی هم بد نیستند. در قسمت سمت راست DVD Drive، پورت eSATA، 10/100 Ethernet port و شیار کارت حافظه‌ی SD قرار دارند. در قسمت سمت چپ نیز یک پورت USB، ورودی میکروفون، خروجی Head Phone و یک پورت HDMI برای اتصال به نمایشگرهای سازگار وجود دارد. دو پورت USB دیگر، خروجی VGA و ورودی پاور نیز در قسمت پشتی دستگاه هستند. هرچند که FireWire و Expansion Port ندارد ولی در کل از نظر اتصالات قوی می‌باشد. عدم به کار گیری FireWire نیز احتمالا به دلیل کاربری ساده‌تر این لپ‌تاپ بوده است و تصور شده کاربر به آن‌ها احتیاج پیدا نکند. با این حال داشتن eSATA امکان بسیار خوبی برای انتقال پر سرعت اطلاعات است.

این را دریافتیم که بدنه مخصوصا در قسمت سمت چپ کمی‌"غیژ غیژ!!!" می‌کند. این همان قسمتی هم هست که در هنگام فشار آوردن بر روی قسمت استراحت مچ کمی فشرده می‌شود. فکر می‌کنیم که این به پنجره‌ی تهویه ربط داشته باشد که آن قسمت را کمی‌کم مقاومت‌تر کرده است. این مشکلی است که حتی در لپ‌تاپ بسیار قدرتمند و قوی هیکل Dell Latitude 6400 XFR نیز مشاهده می‌شود. فن خنک کننده کار خود را به خوبی انجام می‌دهد، با این حال حتی موقعی که کار زیادی از CPU نمی‌کشید هم صدای نسبتا زیادی را تولید می‌کند. پنجره‌های تهویه‌ی دیگری نیز در زیر دستگاه وجود دارد و به طور کلی لپ‌تاپ خنکی در کار کردن می‌باشد، این موضوع را باید به تولید صدای زیاد فن ببخشید.

نمایشگر 15.6 اینچی این لپ‌تاپ رزولوشن 768 × 1366 پیکسل را ارایه می‌کند. وقتی آن را به طور کامل باز می‌کنید پایین آن حدود 2 سانتی‌متر از بدنه پایین‌تر می‌رود که ظاهر متفاوت و زیبایی را به آن می‌بخشد و من خودم این شکل قرارگیری را کاملا می‌پسندم. یک وب کم به همراه میکروفون نیز در بالای نمایشگر وجود دارد. نمایشگر بسیار براق می‌باشد و رفلکس آن به خصوص در محیط خارج از ساختمان حتما آذار دهنده خواهد بود. البته این را می‌توان تا حدودی با افزایش نور جبران کرد. در کل نمایشگر بدی نمی‌باشد ولی برای دید از زاویه‌ی عمودی و از پایین، کنتراست بالا می‌رود و دید از بالا رنگ‌ها رو به سفیدی می‌روند. وضعیت دید از زوایای افقی بهتر می‌باشد و می‌توانید با دوستان به صورت دسته جمعی به تماشای فیلم بنشینید.

این لپ‌تاپ مجهز به باتری 48 Watt-hour می‌باشد و در تست‌هایی که انجام دادیم به هنگام پخش مداوم ویدیو 2 ساعت و 20 دقیقه دوام آورد. در تستی که انجام دادیم Power Management را خاموش کرده بودیم، روشنایی را تا حد ماکزیمم بالا برده بودیم و وایرلس نیز روشن بود. این مدت زمان پشتیبانی برای یک لپ‌تاپ 15.6 اینچی بسیار مناسب است.

هرچند که چندان از کیفیت ساخت بدنه و نمایشگر این لپ‌تاپ راضی نبودیم، ولی از نظر تجهیزات داخلی و قیمت؛ Inspiron N5010 گزینه‌ی بسیار مناسبی برای استفاده‌های نه چندان سنگین بیرونی برای کارهای دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و کارمندان و نیز جایگزینی رایانه‌های رومیزی می‌باشد.

نقاط قوت :
طراحی زیبا و منحصر به فرد نسبت به سایر مدل های دل
تجهیزات داخلی قدرتمند به همراه ساخت با کیفیت و محکم و قیمت مناسب
صفحه نمایش عریض و با کیفیت LED
کارآیی در محیط‌ها و شرایط مختلف
بهره‌گیری از پورت‌های متنوع و مفید
صفحه کلید بزرگ و کامل به همراه سری کلیدهای عددی در سمت راست
سیستم تهویه‌ی قدرتمند برای خنک نگه داشتن دستگاه
صدای بلند و نسبتا خوب اسپیکرهای استریو
شارژدهی مناسب باتری
پد لمسی راحت

نقاط ضعف :
عدم تجهیز به پورت 1394
بدنه می‌توانست یکپارچه‌تر و مستحکم‌تر باشد

به نقل از کالای دیجیتال